Kde se berou designy Sodapup? Rozhovor se zakladatelem Adamem Bakerem

Sodapup jsme si zamilovali kvůli jejich funkčnosti, nápaditým designům, ale i důrazu na kvalitu zpracování, výrobu v USA a komunitu. Proto jsme ji také do Česka a Slovenska přinesli a distribuujeme jí všude, kde je zájem. Majitel Adam Baker je velký sympaťák, a proto jsme pro vás připravili rozhovor, kde se o značce Sodapup i sobě víc rozpovídal. 

Jak jste se dostal ke psům?

Se psy jsem vyrostl. První pes byl knírač jménem Shayna. Pak jsme měli v rodině irského setra Gallaghera, malou kólii Jenny a zlatého retrívra Hannah. Vlastně si nepamatuji, že bych někdy vyrůstal bez psů.

Po vysoké škole jsem se oženil a od té doby, už 37 let, jsme měli vždy nějaké psy – hlavně směsky labradorů, které jsme adoptovali z útulků a záchranných stanic. Bez psů si nedokážu představit život!

Také všichni mí sourozenci mají psy. Myslím, že když vyrůstáte se zvířaty, tak pak bez nich jen těžko můžete žít.

Jakého máte psa teď?

Máme dva. Starší se jmenuje Queso (španělsky Sýr :)) a je to něco mezi labradorem a akitou. Queso je naše ochránkyně, její práce je chránit nás a náš dům. Mladší Sugarplum je kříženec ovčáka. Má spoustu energie, málokdy se unaví – miluje běhání, plavání a házení. Měli jsme ještě třetího psa Buddyho, ale minulé léto zemřel na onemocnění jater. Byl to skvělý a láskyplný pes, kterého jsme zachránili z lokální stanice. Byl pro nás velmi speciální a sdíleli jsme jedinečné pouto.

Jak jste začal se značkou na psí hračky?

Jako koníček v garáži. Abych byl upřímný, podle mě byly hračky pro psy dost nudné. Všude pořád to samé. Tehdy jsem pracoval v oděvním a obuvnickém průmyslu, kde je přivádění nových produktů klíčem k novým nákupům. Chtěl jsem něco, do čeho se zákazníci zamilují. Naše motto je vyrábět psí hračky pro lidi, které pro psy skvěle fungují. Jinak řečeno, neděláme pouze hračky pro psy. Snažíme se dělat krásné produkty, se kterými si naši zákazníci vytvoří pouto.

Jaké jsou principy z vašeho života, které předáváte skrz Sodapup?

  • Ke všem se chovat s respektem a úctou.
  • Primárně dělat správné věci, peníze přijdou potom.
  • Inovovat, inovovat, inovovat! Naší prací je vytvářet zájem na trhu a soustavně vylepšovat naše produkty, aby byly ještě lepší a zajímavější.
  • Dát zákazníkovi, co zákazník chce: Zajímavé produkty, které fungují, vydrží a, to nejdůležitější, jsou pro psy bezpečné. To zajišťujeme díky tomu, že používáme výhradně materiály schválené FDA (Úřad pro kontrolu léčiv a potravin v USA), a také výrobou 100% v USA, kde jsou dodržované standardy, jak na životní prostředí, tak na lidská práva, mnohem lépe, než v asijských zemích, kde je vyrobena většina hraček pro psy.

Kde berete inspiraci pro vaše produkty?

Z mnoha míst. Milujeme umění a grafický design. Snažíme se vytvářet krásné věci. Díváme se na normální věci jako je psí miska a snažíme se vymyslet, jak z ní udělat "něco víc". Možná to zní zvláštně, ale není lepší mít doma místo normální misky nějakou krásnou, která inspiruje lidi k tomu, aby vytvářeli psovi rozmanitá jídla, která jim vykouzlí úsměv na tváři? Proč by miska nebo lízací podložka nemohla toto všechno být? Tímto způsobem totiž nenaplňujeme jen fyzickou potřebu, ale děláme si život o něco málo lepší.

Za dobu, kterou to děláme, jsme také přišli na to, co s našimi zákazníky rezonuje. Jsou to témata jako – jídlo, příroda, zvířata nebo dětské vzpomínky.

Myslím si, že se naše designy časem lepší, čím víc víme o našich zákaznících.

Kolik hraček teď děláte a jaký produkt je nejúspěšnější?

Přicházíme teď s novým produktem každé 3-4 týdny, což je mnohem více, než obyčejná zvířecí firma. Proč?

  1. Naše hlavy jsou plné vtipných nápadů, které chceme přivést k životu.
  2. Vytváříme na trhu novou strategii přenesením módního cyklu do pomalého typu trhu. Tím, že děláme nové a nové produkty, zákazníci se k nám častěji vracejí. Spousta z nich dokonce naše designy sbírá. Když jsem Sodapup založil, mým cílem bylo, aby se do něj zákazníci zamilovali. Věděli jsme, že budeme muset dělat věci jinak, abychom si v takovém odvětví se zákazníkem vytvořili pouto.
  3. Když představujete produkty rychle, zrychlujete také proces učení. Velmi rychle jsme se tak naučili, co funguje a co ne, co zákazníci mají rádi a co ne. Tímto způsobem jsme nabrali spoustu zkušeností v krátkém období.

Nejúspěšnějšími produkty jsou aktuálně Honey Pot a Mandala.

Jakou jednu věc byste řekl vašim zákazníkům?

Máme vás rádi! Pracujeme tvrdě, abychom vás co nejlépe poznali a doručovali produkty, které vás i vaše psy dělají šťastné.

A teď na otázky přímo od našich zákazníků:

Plánujete nějaké další plavací hračky?

Ano. Vyvinuli jsme nový materiál PUP-X, který je z odolné syntetické gumy a plave. Na nových produktech už pracujeme a plánujeme jejich vypuštění na jaře 2024.

Proč u většiny produktů máte malé díry?

Původně jsme naše produkty designovali na pevné malé pamlsky, proto jsme potřebovali malé díry, aby z nich pomaleji vypadávaly. Ale časy se mění a s nimi i zákazníci. Stále více lidí do hraček dává tekuté náplně nebo syrovou potravu, takže nové produkty upravujeme právě pro tyto účely. Příkladem je HoneyPot a FlowerPot, které mají otevřený vršek a jsou velmi populární. U nových produktů s úpravami počítáme.

Proč neděláte lebky v jiných velikostech?

Formy na hračky jsou neskutečně drahá záležitost. Většinou přicházíme s jednou velikostí a pokud je velmi úspěšná, řešíme další. Co se týká lebky, tak té zatím neprodáváme tolik, abychom si odůvodnili další velikosti.